Rekrutteringsgruppa: Felles ridetur med påfølgende grilling

Vi ønsker velkommen til turdag med hest mandag 15 juli. Vi starter turen klokken 11.00 fra Buer Gård hvor turen går ned langs Iddefjorden og bort til Liholt gård.
Her blir det samling på Liholtstranda med grilling, bading og natursti. For de som ikke har mulighet til å ha med egen hest, er det fullt mulig å gå sammen med gruppa eller sykle. Eller man kan møte direkte på Liholtstranda hvor turfølget vil ankomme ca klokken 13.00 med forbehold om forsinkelser.

Praktisk info:

Hest: Det er kun de som har egen hest eller har fått låne seg om hest som har mulighet til å ri. Klubben kan ikke stille med hester til utlån. Alle barn under 12 år som rir må ha med foresatt til fots eller på hest på turen. Klubben forventer at foresatte har gjort en vurdering på om hest og rytter sammen er en trygg ekvipasje som ikke setter seg selv eller andre i fare underveis på turen. Hingster får ikke lov å delta på turen.

Gjennomføring: Vi vil være flere voksne som rir sammen med barna, men øvrige voksne med og uten hest er også hjertelig velkomne til å delta for å kunne ha flest mulig voksne sammen med barna i turfølget. Skriv opp ønskelig aktivitet for foresatt i påmelding.

Hva skjer når hestene ankommer Liholt? Hester skal hentes/kjøres hjem. Hvis dette ikke lar seg gjøre, skriv dette i påmeldingen.

Aktivitet ved ankomst: Når hestene er sendt trygt avgårde, går vi samlet ned til Liholtstranda hvor det blir grilling, bading og natursti. Ta med badetøy, grillmat og drikke, og vi stiller med gassgrill. Det vil bli natursti med premier til vinnerne!

Sikkerhet: Alt vi foretar oss med hest, må gjøres med alle forholdsregler. Derfor er vi nødt til å sette opp noen begrensninger og føringer. Alle barn under 10 må ha foresatte til stede under dagen. Barna som deltar, bør være stødige nok på hest til å gjennomføre turen på en trygg måte. Det vil av sikkerhetsmessige årsaker kun bli ridd i skritt på denne turen. Hvis foresatte ønsker å leie ponnien/hesten er de velkomne til dette.

Generelt: Alle som ønsker å komme på dette arrangementet er velkomne, både med og uten hest. Vi håper å se mange både nye og kjente ansikter 😊 Ta gjerne med hele familien til Liholtstranda for sosialt samvær!

Hva om det blir dårlig vær? Ved dårlig vær, så vil arrangementet bli kortet ned til undervisning i ridehuset på Buer, men innendørs grilling og volleyballturnering etter rideøktene.

Dugnad
Vi har behov for 3 dugnadspersonell i løpet av dagen. Vi har behov for to stk til å ta ansvar for Grillen og en til å stoppe trafikk når vi skal krysse over veien.

PÅMELDINGSFRIST 8. juli.

Påmelding må inneholde:

-hvor mange som kommer
-hvilke aktivitet som de påmeldte skal delta i
-om du ikke får kjørt hesten/e rett hjem etter turen
-og om du har mulighet til å stille i dugnad.

Påmeldingen sendes til Stallbuer@hotmail.com. Alle får bekreftelse på mail, mangler bekreftelse, send melding til 41350627.